Algemene voorwaarden Happy Currents

Versie december 2024

Wat leuk dat u overweegt een aankoop te doen op deze webshop of een dienst bij ons af te nemen. Op deze pagina staan de algemene voorwaarden vermeld. Voordat u tot de aankoop overgaat, willen we u vragen of u deze zorgvuldig door zou willen nemen. De algemene voorwaarden zijn er om duidelijkheid, transparantie en bescherming te bieden aan zowel u, de Koper, als aan ons, de Ondernemer. Mochten er toch vragen of onduidelijkheden zijn, laat dan van u vooral horen, telefonisch of via email (hapcur@gmail.com of 06-1900 7548)

 

Inhoudsopgave

Artikel   1 - Definities

Artikel   2 - Algemene voorwaarden      

Artikel   3 - Identiteit van de Ondernemer

Artikel   4 - Het aanbod

Artikel   5 - De overeenkomst

Artikel   6 - Prijzen, verzendkosten en betaling

Artikel   7 - Levering en uitvoering  

Artikel   8 - Herroepingsrecht

Artikel   9 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - Nakoming overeenkomst en garantie

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Privacy

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden worden de volgende definities gebruikt:

  1. Klant: de natuurlijke - of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de Ondernemer;
    1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de Ondernemer;
  2. Dag: kalenderdag;
  3. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  4. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud, producten en/of diensten aanbiedt via de webshop happycurrents.nl;
  5. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst tussen de Ondernemer en de Klant die wordt gesloten via internet, telefoon, fax of post;
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier voor herroeping: het modelformulier voor herroeping die de Ondernemer ter beschikking stelt en die een Consument kan invullen wanneer deze gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Schriftelijk: op papier of via e-mail;
  9. Algemene Voorwaarden: de onderstaande bepalingen van de Ondernemer.

 

Artikel 2 - Algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod, bestelling of overeenkomst die door de Ondernemer wordt uitgevoerd;
  2. De algemene voorwaarden zijn in te zien via de webshop happycurrents.nl en kunnen indien nodig en op verzoek per email toegezonden worden aan de Klant;
  3. Van de algemene voorwaarden kan alleen worden afgeweken als dit schriftelijk tussen Ondernemer en Klant is overeengekomen;
  4. De Ondernemer heeft het recht om de algemene voorwaarden eenzijdig aan te vullen en/of te wijzigen. Als de algemene voorwaarden ingrijpend worden gewijzigd, heeft de Klant de mogelijkheid om te overeenkomst te ontbinden;
  5. Aangezien de algemene voorwaarden van de Ondernemer van toepassing zijn, betekent dit dat de algemene voorwaarden van de Klant uitdrukkelijk niet gelden;
  6. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn en er sprake is van een tegenstrijdigheid, gelden de bepalingen uit de specifieke product- of dienstenvoorwaarden. Tenzij de Ondernemer en Klant schriftelijk anders overeen zijn gekomen;
  7. Als één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk vernietigd worden of nietig verklaard, dan blijven de overeenkomst en de overige voorwaarden geldig. De nietig verklaarde bepaling zal in onderling overleg worden vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk in lijn ligt van het oorspronkelijke;
  8. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld of onduidelijkheden over de inhoud ervan, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 3 - Identiteit van de Ondernemer

Naam Ondernemer: Happy Currents

Telefoonnummer: 0619007548 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur en op zaterdag tot 14.00 uur)

Emailadres: hapcur@gmail.com

KvK-nummer: 80900526

 

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Het aanbod bestaat uit die producten en diensten die op de website happycurrents.nl worden aangeboden. Deze producten en diensten worden zo volledig en nauwkeurig mogelijk omschreven.
  2. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden wordt aangeboden, wordt dit nadrukkelijk aangegeven.
  3. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Ondernemer niet, zoals een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.
  4. Het aanbod is vrijblijvend. De Ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  5. Elk aanbod bevat die informatie waaruit blijkt wat de rechten en verplichtingen van de Klant zijn als deze tot aanschaf van het aanbod overgaat.

 

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de Klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Ondernemer langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod, in de vorm van een bevestigingsemail.
  3. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Ondernemer is bevestigd, kan de Klant de overeenkomst ontbinden.
  4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, zal de Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen nemen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data. Diezelfde maatregelen gelden voor de mogelijkheid tot elektronisch betalen via de webshop.
  5. Door een bestelling te plaatsen via de webshop, gaat de Klant een rechtsgeldige koopovereenkomst aan. Hierop dient betaling vanaf de Klant te volgen. Als deze uitblijft, zal niet worden overgegaan tot verstrekken van de bestelde producten en/of diensten.
  6. Voor iedere overeenkomst geldt dat deze slechts kan worden uitgevoerd als er voldoende beschikbaar is van het/de betreffende product(en). Uiteraard is dit wel altijd het streven.

 

Artikel 6 Prijzen, verzendkosten en betaling

  1. De prijzen vermeld op de webshop zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven. De prijzen van de producten en/of diensten blijven hetzelfde tijdens de geldigheidsduur van het aanbod, behalve als de btw-tarieven veranderen of als gevolg van wettelijke regelingen of bepalingen. Tenzij anders afgesproken.
  2. Voor bestellingen binnen Nederland variëren de verzendkosten met het gewicht:
  • 0 – 20 gram kost € 1,50
  • 21 – 50 gram kost € 3,00
  • 51 – 3000 gram kost € 5,95
  • 3001 – 10000 gram kost €6,95

Voor bestellingen boven de € 90,00 zullen geen verzendkosten worden gerekend.

  1. Voor Klanten buiten Nederland zijn de verzendkosten afhankelijk van het betreffende land en de hoogte van het bedrag en het gewicht van de bestelling.
  2. Bij bestellingen van producten via de webshop dient de Klant de verschuldigde bedragen direct te betalen, tenzij anders is overeengekomen. Betaling is mogelijk via iDEAL en Paypal.
  3. In geval van levering van diensten dient de Klant de verschuldigde bedragen binnen 14 dagen na het aangaan van de overeenkomst te betalen.
  4. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onmiddellijk aan de Ondernemer te melden.
  5. In geval van wanbetaling van de Klant heeft de Ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de Klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 7 - Levering en uitvoering

  1. Levering van producten of diensten gebeurt op het adres dat door de Klant is aangegeven.
  2. In het geval van producten is het streven om bestellingen voor 15.00 uur op werkdagen dezelfde dag nog te verzenden. Voor de verzending worden transportbedrijven gebruikt. Het moment van levering is afhankelijk van het land waarnaar verzonden wordt en het transportbedrijf dat gebruikt wordt.
  3. Het product moet uiterlijk 30 dagen na de bestelling door de Klant ontvangen zijn.
  4. Ondernemer is niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door post- en pakketbezorgers.
  5. Ondernemer is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook als gevolg van het overschrijden van de aangekondigde levertermijnen. Ook is overschrijding geen reden voor ontbinding van de Overeenkomst. Alle levertermijnen zijn slechts een indicatie.
  6. Als een besteld product niet leverbaar is, zal de Ondernemer proberen een vervangend product aan te bieden. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende producten blijft (in het geval van Consumenten) het herroepingsrecht van kracht. De kosten voor het terugsturen van het vervangende product zijn voor de Ondernemer.
  7. Als er sprake is van gebreken of verkeerd geleverde producten is het verzoek om dit uiterlijk binnen 4 weken na ontdekking schriftelijk aan de Ondernemer te laten weten. Ondernemer zal dan in overleg met de Klant tot de best mogelijke oplossing proberen te komen.
  8. De risico’s van beschadiging en/of vermissing van producten zijn voor de Ondernemer totdat de product(en) zijn aangekomen bij de Klant of een vertegenwoordiger van Klant, waarover de Ondernemer vooraf is geïnformeerd door de Klant. Dit is niet het geval als er andere afspraken gemaakt zijn.

 

Artikel 8 - Herroepingsrecht

Voor Consumenten geldt dat zij onder de volgende voorwaarden gebruik kunnen maken van het herroepingsrecht.

 

  1. De Consument kan een Overeenkomst die op afstand is gesloten gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van reden ontbinden. De Consument gebruikt hiervoor het modelformulier voor herroeping die verstuurd dient te worden naar hapcur@gmail.com.

De ontvangst van het modelformulier zal door de Ondernemer per email worden bevestigd.

  1. In geval van producten gaat de termijn in op de dag nadat de Consument, of een vooraf door de Consument aangewezen derde (niet zijnde de vervoerder), het product heeft ontvangen.

of

  1. als de Consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen;
  2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de Consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
  4. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De Consument zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of deze het product wenst te behouden.
  5. Indien de Consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal deze het product met alle geleverde toebehoren en – voor zover mogelijk – in de originele staat en verpakking binnen 14 dagen retour sturen, samen met een kopie factuur.
  6. Retour sturen kan naar het volgende adres:

 

Happy Currents

Geraniumstraat 23

3202 RD  Spijkenisse

 

  1. In geval van diensten gaat de termijn in op de dag dat de overeenkomst is aangegaan.
  2. Als de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
  3. Indien de Consument na afloop van de bedenktermijn niet heeft aangegeven gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de Ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Artikel 9 - Kosten in geval van herroeping

  1. Als de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, betaalt deze alleen de kosten van terugzending.
  2. Zodra het product in goede orde is ontvangen door de Ondernemer, zal het aankoopbedrag en eventueel de verzendkosten voor het versturen naar de Consument worden teruggestort op de rekening van de Consument, zoals die op dat moment bekend is bij de Ondernemer. Dit wordt zo snel mogelijk verzorgd, maar uiterlijk binnen 14 dagen.
  3. Voor de terugbetaling zal dezelfde betaalmethode gebruikt worden als de Consument heeft gebruikt tenzij de Consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  4. Als de Consument een product terugstuurt, maar een of meerdere producten uit dezelfde bestelling houdt, dan is Ondernemer niet verplicht de verzendkosten voor het bezorgen van het teruggestuurde product aan de Consument terug te betalen.
  5. Als de Consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de Ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
  6. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de Consument zelf is de Consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  7. De Consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de Ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt.
  8. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de Consument.

 

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De Ondernemer kan het herroepingsrecht van de Consument uitsluiten voor de onderstaande producten en diensten, maar alleen als de Ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Herroepingsrecht is uitgesloten voor producten:

  • die door de Ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • voor losse kranten en tijdschriften, met uitzondering van abonnementen hierop;
  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de Consument de verzegeling heeft verbroken;
  • voor hygiënische producten waarvan de Consument de verzegeling heeft verbroken.

 

  1. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en
  • de Consument heeft verklaard dat hiermee het recht op het herroepingsrecht vervalt.

 

  1. In geval van diensten

Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

  • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en
  • de Consument heeft verklaard dat deze zijn herroepingsrecht verliest zodra de Ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  • indien de Consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht om met de dienst in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid te starten tijdens de bedenktijd. In dat geval is de Consument de Ondernemer een bedrag verschuldigd voor de verrichte werkzaamheden, zoals door de Ondernemer nagekomen.

 

Artikel 11 - Nakoming overeenkomst en garantie

  1. De Ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten:
  • voldoen aan wat is afgesproken,
  • overeenkomen met de beschrijving in het aanbod,
  • voldoen aan redelijke eisen van kwaliteit en gebruik, en
  • voldoen aan de wetten en regels die gelden op het moment van de afspraak.

Als dit is afgesproken, garandeert de Ondernemer ook dat het product geschikt is voor speciaal (ander dan normaal) gebruik.

  1. Een garantie van de Ondernemer, fabrikant of importeur verandert niets aan de wettelijke rechten die de Klant heeft op basis van de overeenkomst.
  2. Voor alle producten geldt de wettelijke garantie. De duur van de wettelijke garantie is afhankelijk van het soort product.
  3. De Ondernemer is niet verantwoordelijk als de producten niet geschikt blijken voor een specifiek gebruik door de Klant. Ook is de Ondernemer niet verantwoordelijk voor eventuele adviezen over het gebruik of de toepassing van de producten.
  4. De garantie geldt niet in het geval dat:
  • de Klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de Ondernemer en/of op de verpakking.

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging (in het geval van Consumenten)

  1. De Consument kan een overeenkomst voor onbepaalde tijd, waarbij periodiek producten of diensten geleverd worden, altijd schriftelijk opzeggen. Hierbij moet rekening gehouden worden met een opzegtermijn van één maand. Dezelfde opzegtermijn geldt ook voor Ondernemer.
  2. De Consument kan een overeenkomst voor bepaalde tijd, waarbij periodiek producten of diensten geleverd worden, altijd aan het einde van de overeenkomst opzeggen. Hierbij moet rekening gehouden worden met een opzegtermijn van één maand. Dezelfde opzegtermijn geldt ook voor Ondernemer.
  3. De Consument kan de overeenkomsten, zoals hierboven genoemd:
    • altijd opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • in ieder geval opzeggen op dezelfde manier waarop de overeenkomst is aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de Ondernemer voor zichzelf heeft voorgeschreven.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, waarbij periodiek producten of diensten geleverd worden, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. Een overeenkomst voor bepaalde tijd, waarbij periodiek producten of diensten geleverd worden, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de Klant altijd mag opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.

Duur:

  1. Als een overeenkomst is aangegaan voor meer dan een jaar, mag de Consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van maximaal één maand opzeggen. Tenzij er vanuit Ondernemer legitieme en billijke redenen zijn om bezwaar te maken tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen periode.

 

Artikel 13 - Privacy

Ondernemer vindt privacy belangrijk en gaat dan ook zorgvuldig om met persoonsgegevens. Hoe Ondernemer deze veiligheid waarborgt, staat aangegeven in de privacyverklaring op de website.

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. Ondanks inspanningen van de Ondernemer om de overeenkomst op een goede manier uit te voeren, kan het zijn dat de Klant niet tevreden is.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 4 weken na ontvangst van het product of na de start van de uitvoering van de dienst, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Ondernemer, via hapcur@gmail.com.
  3. Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, in behandeling genomen.
  4. Een klacht schort de verplichtingen van zowel de Ondernemer als de Klant niet op, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  5. Mochten Ondernemer en de Klant er niet uit komen, heeft de Klant de mogelijkheid om diens klacht te laten behandelen door een aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. Bovendien is het voor Consumenten mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/odr).

 

Artikel 15 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Omdat Ondernemer in Nederland is gevestigd, is alleen Nederlands recht van toepassing op iedere rechtsverhouding tussen Ondernemer en Klant.
  2. De rechtbank Rotterdam is bevoegd om van het geschil kennis te nemen, tenzij de wet (dwingend) anders voorschrijft.
  3. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.